Wednesday, March 12, 2014

Jambatan kedua Pulau Pinang


Proses Pemeriksaan Pasport


Kehilangan MH370 : Komen Artis Yang Pernah Bertugas di Awan Biru

Misteri kehilangan pesawat MH370 menimbulkan banyak tanda tanya serta spekulasi daripada ramai pihak. Pihak GUA turut mendapatkan komen beberapa selebriti yang pernah berkhidmat di awan biru berhubung isu terkini yang mengundang kesedihan serta kerisauan rakyat Malaysia.

Sherry Ibrahim

Pernah berkhidmat sebagai pramugari selama tujuh tahun setengah untuk Qatar Airlines dan Malaysian Airlines, Sherry berpendapat misteri kehilangan pesawat MH 370 begitu mengejutkan. Sherry berharap agar rakyat Malaysia tidak membuat sebarang spekulasi dan mengharapkan yang terbaik untuk semua penumpang serta krew dalam pesawat tersebut.

“Kehilangan pesawat MH370 menimbulkan tanda tanya kerana tiada sebarang tanda yang boleh memberikan petunjuk, namun kita tidak seharusnya berhenti berharap dan mendoakan yang terbaik kepada semua penumpang serta krew pesawat tersebut.

Sebagai krew, kita bekerja sebagai satu kumpulan dan jika apa-apa terjadi mampu memberikan impak kepada kita. Salah seorang krew bagi pesawat MH370 iaitu Mohd Hazrin Mohamed Hasnan adalah kawan saya dan kali terakhir saya terserempak dengannya bersama keluarganya,” ujar Sherry.

Amy Mastura

Tidak pernah menghadapi saat genting sepanjang lima tahun berkhidmat sebagai pramugari Malaysian Airlines, Amy Mastura percaya semua krew bersedia untuk menghadapi sebarang kecemasan ketika terbang di awan biru.

“Saya percaya mereka cukup sedia untuk menghadapi saat kecemasan, namun warga krew juga turut diberi taklimat sebelum terbang untuk bersedia dengan perkara di luar dugaan serta sebarang kecemasan.

Besar kemungkinan tak dapat berbuat apa-apa walaupun telah dilatih. Jika ada pilihan, saya pasti mereka telah melakukan yang terbaik. Namun, itu tidak bermakna mereka tidak selamat kerana masih ada harapan. Kita hanya mampu mendoakan yang terbaik buat penumpang pesawat MH370,” katanya.

Raja Ilya

Pelakon ini begitu terkejut dengan berita kehilangan pesawat MH370 kerana hampir semua anak kapal dalam pesawat tersebut merupakan temannya. Raja Ilya yang pernah berkhidmat selama lima tahun dengan MAS, tidak menolak kemungkinan pesawat tersebut dirampas.

Malah, jauh di sudut hatinya, Raja Ilya yakin pesawat tersebut tidak meletup mahupun terhempas dan berharap kesemua penumpang dan anak kapal ditemui dan pulang dengan selamat.

“Saya sangat terkejut sehinggakan saya tak mampu pergi kerja pada hari pertama kehilangan pesawat tersebut. Dalam MAS, kami amalkan semangat ‘One Big Family’ di mana kesemua krew merupakan rakan baik. Saya berharap mereka pulang dengan selamat sebab saya yakin pesawat tersebut tidak terhempas mahupun meletup,” katanya.

Nazim Othman

Bagi Nazim pula, dia berharap pesawat tersebut dijumpai walau apa jua kemungkinan yang berlaku pada pesawat tersebut. Sebagai salah seorang bekas pramugara, Nazim meminta masyarakat menghentikan spekulasi tentang pesawat MH370 kerana ia menyukarkan pihak berkuasa untuk menjalankan tugas mereka.

“Saya pernah berkhidmat dengan MAS selama lima tahun dan sepanjang kerjaya saya sebagai pramugara, tiada peristiwa yang begitu menakutkan terjadi kepada saya. Kes ini sangat jarang berlaku dan saya harap masyarakat tidak membuat sebarang spekulasi dan menyukarkan proses mencari MH370. Sama ada terhempas atau selamat, saya harap pesawat ini dijumpai dan kes ini selesai dan tidak tergantung,” kongsi Nazim.

Monday, March 10, 2014

Majlis Pernikahan Syamsul Yusof dan Puteri Sarah Liyana


Pengarah filem dan pelakon Syamsul Yusof dan pelakon cantik Puteri Sarah Liyana telah sah bergelar suami isteri dengan sekali lafaz di Masjid Al Mukarramah, Bandar Sri Damansara pada pukul 10.30 pagi tadi.

Keduanya memakai pakaian bertemakan warna putih dan diserikan lagi dengan kehadiran keluarga dan teman rapat.

#TAHNIAH#

Jom Belajar Bahasa Mandarin

MOOD / KEADAAN dalam Bahasa Mandarin.
lei - letih 
hen lei - sangat letih
shen qi - marah
hen shen qi - sangat marah

LAMBAT / CEPAT dalam Bahasa Mandarin.
man - lambat
kuai - cepat
lai - mari
ni kuai kuai lai ! - awak cepat cepat mari !
ni man man lu - awak pelan pelan jalan
ni man man che - awak pelan pelan makan
ni kuai kuai cuo - awak cepat cepat buat 

TAHU / TIDAK TAHU dalam Bahasa Mandarin.
chi tao - tahu
bu chi tao - tidak tahu
wo chi tao - saya tahu
wo bu chi tao - saya tak tahu
ni bu chi tao ma ? - awak tak tahu ke ?
ni men chi tao ma ? - kamu semua tahu tak ?
wo men chi tao - kami semua tahu

BUAT / TIDAK BUAT dalam Bahasa Mandarin.
cuo - buat
mei you cuo - tak buat
gong ke - kerja rumah
ni cuo gong ke ma ? - awak buat kerja rumah tak ?
wo mei you cuo gong ke - saya tak buat kera rumah 

KAMI / KAMU dalam Bahasa Mandarin.
ni men - kamu
wo men - kami 

SEMUA ORANG dalam Bahasa Mandarin.
ciampu ren ting : semua orang dengar 
ciampu ren kan : semua orang tengok

TUNJUK ITU/INI dalam Bahasa Mandarin.
na ge - itu
ze ge - ini
na li - disana 
zher li - disini
qi - pergi
cho kai - pergi/kene halau
ni qi na bian - awak pergi sana
ni qi ho mian - awak pergi belakang 
ni qi shang mian - awak pergi atas
jiang - cakap
ni jiang shen ma ? : awak cakap apa ?

APAKAH BENDA INI dalam Bahasa Mandarin.
ze ge se shema ? - ini barang apa ya ?
na ge se shema ? - itu barang apa ya ?

PERGI MANA dalam Bahasa Mandarin.
ni qi na li ? : awak pergi mana ? 
wo qi KLCC - saya pergi KLCC

ARAH TUJU / ARAHAN dalam Bahasa Mandarin.
xia mian - bawah
shang mian - atas
ho mian - belakang
cian mian - depan

KATA GANTI NAMA DIRI dalam Bahasa Mandarin.
wo - saya
ni - awak
lau she - cikgu

TIDUR dalam Bahasa Mandarin.
shui jiao - tidur
jue jiao - bangun tidur

SAYA MAHU/NAK dalam Bahasa Mandarin.
wo yau - saya nak

KATA KERJA dalam Bahasa Mandarin.
tiao - lompat
pau - lari
lu - jalan
shui jiao - tidur 
zuo xia - duduk
qi lai - bangun
chi fan - makan
kuai - cepat
man - lambat
lei - letih
ta - pukul
kai - buka
kuan - tutup 
kuan men - tutup pintu
kai men - buka pintu
huai tan - nakal

TEMPAT dalam Bahasa Mandarin.
che suo - toilet
wan niao - siput
yi - ikan

BETUL/ SALAH/JANGAN dalam Bahasa Mandarin.
bu yau - bukan
bu ke yi - tak boleh
wan - main
ni bu ke yi wan ! - awak tak boleh main !
sui - air
ni bu ke yi wan sui ! - awak tak boleh main air !
ke yi - boleh
tui - betul
me you - takde
qi na li - pergi mana

BUANG AIR BESAR/KECIL dalam Bahasa Mandarin.
ta pien - berak
siau pien - kencing
ni yau siau pien ma ? - awak nak kencing ke ?
ni qi che suo - awak pergi bilik air 

UCAPAN SELAMAT dalam Bahasa Mandarin.
zao an - selamat pagi
xie xie - terima kasih
ni hao - apa kabar
hao le - baik
hen hao - sangat baik
mei guan ci - tidak mengapa
Zai jian - good bye

TAPI dalam Bahasa Mandarin.
dan shi - tapi
bu guo - tapi 

KEPUNYAAN SAYA dalam Bahasa Mandarin.
wo de - saya punya
ni de - awak punya

MAHAL / MURAH dalam Bahasa Mandarin.
tai gui le - sangat mahal
gui - mahal

BERAPA HARGA BARANG dalam Bahasa Mandarin.
duo shao cian ? - berapa harga barang ini ?

KATA MEMUJI/PUIAN dalam Bahasa Mandarin.
mei - cantik
pu mei - tak cantik
li hai - bagus/pandai
yau yeng - macho, handsome
ho keng - fantastic
peng you - kawan
ho keng ah - wahh hebat !

FAHAM / TIDAK FAHAM dalam Bahasa Mandarin.
ming bai - faham
wo pu ming bai - saya tak faham
hen rek - sangat panas
shang xin - sedih
kai xin - gembira
xi huan - suka
jin tian - hari ini

BARANG/THINGS dalam Bahasa Mandarin.
qian - duit
yi fu - baju
jian tau - gunting
se tau - batu
bu - kain
piao liang - gojes gila
sa - pasir
pu yau wan sa - jangan main pasir !

MAKAN / MAKANAN dalam Bahasa Mandarin.
pang xie - ketam
tang gao - kek
tang guo - gula/gula-gula
che - makan
che fan - makan nasi
mien - mee
ni che shen ma ? - awak makan apa ?
wo che mien - saya makan mee
mian pao - roti
wo che mian pa - saya makan roti
ni you me you che ? - awak sudah makan ke belum makan ?

TUISYEN/TUITION dalam Bahasa Mandarin.
bu xi - tuisyen
sang ke - kelas

ANGGOTA/ TUBUH BADAN dalam Bahasa Mandarin.
tou - kepale
tou fa - rambut
bi ze - hidung
cai - teka
mai - beli
ka fe - coffee
cha - tea
sang ke - kelas
pu yau na wo de bi ze !! - jangan sentuh hidung saya !

NOMBOR dalam bahasa mandarin.
satu ( 一 ) - yī
dua ( 二 ) - èr
tiga ( 三 ) - sān
empat ( 四 ) - sì
lima ( 五) - wǔ
enam ( 六 ) - liù
tujuh ( 七 ) - qī
lapan ( 八 ) - bā
sembilan ( 九 ) - jiǔ
sepuluh ( 十 ) - shí

Perbualan kalau nak beli barang dalam bahasa mandarin. Bagaimana nak tanya harga barang, dan minta kurangkan harga barang. 

Beli - Mai
Ringgit - Lin ji
Boleh - Ke yi
Tidak Boleh - Bu ke yi
Berapa harga barang ni ? - Doa shao qian ?
lima ringgit - Wǔ lín jì
Mahalnya ! - tai gui le !
kurang la sikit harga... - pian yi dian la ~
dua ringgit boleh ? - Èr lín jì keyi ma ?
tak boleh ! - bu ke yi !
baiklah, saya tak nak beli - hao de, wo bu yau mai.

#frombloggers#

Saturday, March 8, 2014

Sushi and sleep: World's oldest person offers tips for a long life

Seeking advice on how to live a long time? You could do a lot worse than Misao Okawa. The Japanese woman will celebrate her 116th birthday on Wednesday.

Okawa (pictured above, celebrating her 115th birthday in 2013) spoke to the U.K. Telegraph about her secrets for longevity. Those hoping for an obscure secret trick ("Always jump on one foot at exactly 3:43 a.m. while playing the banjo") are in for a disappointment. Okawa attributes her incredible life span to getting plenty of sleep, eating well, and taking a nap as needed.

She told the paper, "Eat and sleep and you will live a long time. You have to learn to relax."

Easier said than done, of course, but when advice on living a long life comes from the world's oldest person, it's worth heeding. Okawa, born in 1898 and great-great-grandmother to six, eats sushi "at least once every month," Tomohito Okada, head of the retirement home where Okawa has lived for the past 18 years, told the Telegraph.

When asked by the Telegraph about her happiest and saddest moments, she spoke about her 1919 marriage to her husband and the birth of her three children. Her husband passed away in 1931. Her surviving children are 94 and 92, according to the Telegraph.

Okawa became the world's oldest living person last year when the previous title holder, Jiroemon Kimura, passed away at the age of 116.

Pesawat MAS bawa 239 penumpang ke Beijing dilapor hilang

Operasi menyelamat dilancarkan sebentar tadi selepas sebuah pesawat Malaysia Airlines (MAS) yang membawa 227 penumpang menuju ke Beijing dilaporkan hilang oleh pihak pengawal trafik udara pagi ini.

Menurut MAS, penerbangan MH370 putus hubungan dengan Pusat Kawalan Udara Subang jam 2.40 pagi ini.

Pesawat B777-200 tersebut berlepas daripada Lapangan Terbang Antrabangsa Kuala Lumpur (KLIA) pada 12.41 tengah malam semalam dan dijangka mendarat pada 6.30 pagi ini.

"Penerbangan itu membawa 227 penumpang (termasuk 2 kanak-kanak), dan 12 anak kapal," kata MAS dalam kenyataannya.

"Malaysia Airlines sedang bekerjasama dengan pihak berkuasa yang sudah mengaktifkan pasukan mencari dan menyelamat bagi mengesan pesawat itu," tambahnya.

Sementara itu, Reuters memetik laporan agensi berita Xinhua berkata hubungan radar dengan pesawat tersebut dikesan hilang ketika ia di ruang udara dikawal Vietnam awal pagi hari ini.

Pesawat itu dilaporkan tidak memasuki ruang udara China dan tidak melakukan sebarang komunikasi dengan pihak kawalan udara.

MAS berkata pihaknya akan memberitahu perkembangan terkini tentang situasi tersebut. Orang awam boleh menghubungi 03-7884 1234 untuk sebarang maklumat.

Dalam kenyataannya, MAS berkata ahli keluarga penumpang boleh hadir ke Bangunan Sokongan Fasiliti di Zon Selatan Sokongan KLIA.

Untuk petunjuk jalan sila hubungi 03 8787 1269. – 8 Mac, 2014.

CREAM PUFF

Itu hari punya cerita..haha, baru nak upload. tak sompettt, tapi ini gambar dari google, jgn marah ekkk, malas nak bluetooth dari hp..hihi, tapi lebih kurang jer...sodappp cubalah!!!


Ini Resepinya :

Untuk Cream Puff :
100g - Mentega 
250ml - Air
150g - Tepung Gandum
1/2 sudu tea - Garam
3 biji telur (Gred A)

Untuk Pastry Cream:
1 biji - telur
1 tin - susu cair
6 sudu besar - gula
1 sudu besar - mentega
6 sudu besar - tepung kastad
1 sudu tea - esen vanilla

Cara-cara membuatnya : 

Puff:
Masak mentega dengan air sehingga mentega cair. Masukkan tepung dan kacau sehingga menjadi doh atau dan pastikan tepung tidak melekat pada periuk. Gunakan api perlahan dan kacau pada satu arah sahaja. Bila dah jadi doh tadi, kacau sekejap biar menjadi suam, kemudian masukkan telur satu persatu. Kacau rata.
Bakar dalam oven pada suhu 180 darjah Celcius, selama  25 - 30 minit.
Kastad:
Satukan semua bahan, masak dengan api sederhana sehingga pekat. Jangan api terlalu kuat yer, Hana satukan semua bahan untuk pastry ni dulu, bru letak atas dapur, tepung kastard tu last sekali and kacau slow-slow, jangan tinggal plak...nanti lain jadinya. haha, sebab nanti beketul-ketul plak. Bila da siap, Potong puff dan isikan kastad ke dalam puff tu okey ;)..

SELAMAT MENCUBA!!!

JOM BERAMAL




Thursday, March 6, 2014

D Dr Slim


HARGA ASAL : RM150
SEKARANG : RM70 ONLY!!

KURUS DAN LANGSING
DALAM MASA 2MINGGU!!

~> mengurangkan selera makan
~> tidak rasa lapar dan menahan selera
~> memecahkan lemak
~> meningkatkan metabolisma
~> sangat disyorkan kepada mereka yg mempunyai lemak yg sgt pejal
~> tiada kesan sampingan
~> tidak mengganggu perut seperti ulang alik ke tandas
~> mudah diambil kerana dalam bentuk pil
~> selamat kerana seratus peratus herba

Sebarang pertanyaan dan tempahan sila pm Hana kat sini yer ;)
https://www.facebook.com/messages/farah.odorata

Tolong kawan-kawan je ;) sambil jana pendapatan sampingan. 

Doa Ketika Ditimpa Rasa Sedih Dan Dukacita

Lelaki jatuh dari Jambatan Kedua Pulau Pinang

OHHH MY GOD...BETULKAH???

Seorang lelaki yang dipercayai mempunyai pertalian saudara dengan seorang timbalan menteri dilapor terjatuh dari Jambatan Sultan Abdul Halim Mu'adzam Shah di George Town hari ini.

Ketua Polis Daerah Barat Daya Supt Lai Fah Hin berkata lelaki berumur 26 tahun itu dilapor terjatuh di Km13.9 dari arah Batu Kawan ke Batu Maung sebelum diselamatkan nelayan yang melalui kawasan itu dengan bot pada 2.40 petang.

"Lelaki itu dikatakan terapung dalam laut dengan kedalaman lebih kurang 500 meter dan dia dibawa ke Pangkalan Polis Marin Batu Uban oleh Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia," katanya dalam kenyataan di sini.

Lelaki yang merupakan penuntut sebuah kolej di Kuala Lumpur dan masih bujang itu kini dirawat di Hospital Pulau Pinang dan keadaannya dilapor stabil.

Isteri 'R' tunjuk bukti Hanez Suraya, suaminya pergi bercuti

Hmm, adatla kan..manusia bila dah senang, yang disisi pon dipinggirkan. Tapi tak semua orang macam tu, sesetengah yang tak reti nak menilai dan menghargai insan tersayang macam ni la jadinya. Kalau kita duduk di tempat Liyana pon kita rasa tercabar macam ni jugak kan. Artis-artis...kalau bukan orang senang, takdenya dorang nak pandang. Hidup dorang demand..tak kan nak kawin dengan orang keje kilang kot??hakhakhakkk...opss..sori,jangan marah yer peminat Hanez...

Isteri kepada kekasih pelakon Hanez Suraya yang dikenali dengan R, Liyana Manan tampil menyangkal kenyataan aktres itu yang mengatakan suaminya duda kerana sehingga kini tiada surat cerai yang diterimanya.

"Saya nak tanya bila masa saya sah diceraikan? Mana surat cerai? Kenapa Hanez begitu berani membuat kenyataan sedangkan kami belum bercerai? Kenyataan Hanez bagaikan mencabar saya, seolah-olah saya tunggul kayu sedangkan saya masih isteri R yang sah," katanya kepada Berita Harian.

Jelas Liyana lagi, dia juga mempunyai bukti percutian mereka di Bangkok, Thailand ketika menyambut hari jadi suaminya.

"Teman baik saya terkejut dan bertanya kepada saya. Dia melihat saya dan suami okey, tetapi tidak tahu kisah sebaliknya. Di situlah saya mula tahu suami menjalinkan hubungan dengan Hane. Tidak lama selepas itu saya mendapat bukti gambar mesra dan percutian mereka.

"Sebelum ini saya mendiamkan diri tapi saya juga manusia. Walaupun hati saya terluka, tapi saya bukan wanita yang tidak bermaruah."

Tegas Liyana, dia juga menafikan dirinya membuat fitnah seperti yang didakwa oleh bintang drama "Autumn Dihatiku" itu.

"Kalau saya nak menyebarkan cerita, saya boleh buat sejak tahun lalu tapi saya ambil langkah berdiam diri. Saya ada bukti dari awal lagi.

"Saya buat kenyataan ini kerana wartawan mencari saya, bukan saya cari wartawan. Saya rasa sudah sampai masanya saya bercerita hal sebenar daripada masyarakat terus mendengar pembohongan Hanez.

"Dulu saya dan suami bermula dari bawah dalam mengusahakan syarikat pembinaan bersama. Susah senang kami bersama. Tapi adatlah manusia apabila sudah kaya-raya, saya dicampak ke tepi. Saya berhenti kerja dan meninggalkan apa yang diusahakan bersama."

Dalam pada itu, Liyana turut memberitahu bahawa sejak dia tidak tinggal sebumbung dengan suaminya, suaminya juga sudah memberi nafkah kepada anak sehingga dia terpaksa bekerja untuk menyara anak.

Pada masa sama, Liyana turut menyuarakan rasa kecewanya apabila diperlakukan seperti patung bernyawa.

"Apa perasaan Hanez jika berada di tempat saya? Sebagai wanita, ibu dan isteri, saya diperlakukan seperti patung bernyawa. Mungkin ini hari saya esok lusa mungkin giliran anda pula. Saya tidak minta jadi begini, jadi tolonglah hormat perasaan saya selagi saya masih bergelar isteri R."

Wednesday, March 5, 2014

Kanak-Kanak Mati Keracunan Hidangan Ayam Goreng

Tonton disini http://my.news.yahoo.com/video/kanak-kanak-mati-keracunan-hidangan-025300803.html

Seorang kanak-kanak berusia lima tahun meninggal dunia akibat keracunan makanan. Mangsa, Muhammad Iqbal Rafie Mohd Ilme dari Bukit Payung, Marang, Terengganu dikatakan memakan ayam goreng dibeli ibunya di pasar malam Jalan Hiliran, Kuala Terengganu. Menurut bapa mangsa, dia dan anaknya mengalami cirit-birit sejak pagi Ahad selepas makan nasi goreng, ayam goreng, kaki ayam dan air keladi yang dibeli di pasar malam berkenaan. Doktor di Klinik Kesihatan Bukit Payung mengesahkan dua beranak berkenaan mengalami keracunan makanan. Menurutnya, keadaan Iqbal semakin teruk apabila mukanya semakin pucat dan lesu dan dipercayai meninggal dunia kira-kira jam 1 tengah hari ketika dalam perjalanan ke Hospital Sultanah Nur Zahirah. Beliau percaya keracunan berkenaan berpunca daripada ayam goreng dan kaki ayam kerana hanya beliau dan anaknya yang menjamah juadah berkenaan. Berikutan itu, satu laporan polis dibuat dan berharap siasatan lanjut dijalankan. Beliau yang bertugas sebagai tentera di Kem Padang Midin, Kuala Berang menambah, perkara seumpama itu perlu diberi perrhatian supaya menjadi pengajaran kepada semua pihak.

Al-Quran berselerak di tangga, tandas

Ini Jertih mana ek? Terengganu ker?...Maaf Hana taknak upload gambar ke video pasal ni, just info sahaja.

Jertih: Penemuan berpuluh kitab suci al-Quran yang berselerak di tangga dan tandas oleh jemaah Masjid Kampung Limbongan, dekat sini, awal pagi tadi mengejutkan umat Islam daerah ini.

Kejadian itu disedari berlaku oleh sepasukan ahli Skim Rondaan Sukarela yang melakukan rondaan kali kedua di situ jam 2.30 pagi apabila ternampak al-Quran berselerak di tangga masjid sebelum rondaan pertama jam 1 pagi di kawasan itu tidak menemui sebarang perlakuan mencurigakan.

Lebih mengejutkan, jemaah yang datang untuk menunaikan solat Subuh pagi tadi turut menemui kitab suci itu bersepah di lantai masjid dan dalam tandas.

Ahli Dewan Undangan Negeri Kota Putera Mohd Mahdi Musa berkata, beliau dimaklumkan oleh penduduk mengenai kejadian itu Subuh tadi.

Katanya, kejadian itu amat dikesali dan tidak patut berlaku di tempat berkenaan.

Beliau berharap pihak berkuasa dapat mengambil tindakan segera dan menyiasat perkara itu sebelum merebak di tempat lain.

#sumberyahoo#

Che Ta, Zain Saidin bakal timang cahaya mata?

Ehem-ehem..assalamualaikum, ;) morning...selamat bekerja selamat bergosip..opss..tetiba pepagi ni saje nak sebokkk pasal orang kan. haha..Ni ha, terbaca pulak pasal Cik Ta ni..kalau betul la alhamdulillah, dah rezeki..;)

Suami kepada pelakon jelita Rozita Che Wan, Zain Saidin meluahkan perasaan gembiranya apabila mendapat tahu bahawa isterinya itu berkemungkinan besar sudah mengandung.

"Mungkin Rozita mengandung. Tapi kena buat pemeriksaan doktor dahulu jika ada orang baru akan sertai kami sekeluarga atau tidak.

"Tetapi jika benar, kiranya berita itu satu hadiah buat saya dan semestinya isteri," katanya kepada mStar.

Pelakon siri televisyen popular "Oh My English!" itu berkata, kini dia tidak sabar menunggu keputusan daripada doktor samada dia bakal bergelar ayah atau tidak.

"Masih terlalu awal lagi. Nanti saya beritahu jika keputusannya positif. Doakan kami."

Jika Rozita disahkan mengandung ini merupakan anak pertama buat Zain dan ketiga buat Rozita di mana sebelum ini hasil perkahwinannya terdahulu dia mempunyai dua orang anak iaitu Ammar Effendy, 18, dan Aniq Ezzra, 16.

Pasangan ini diijabkabulkan pada 12 Disember tahun lalu di Setia City Convention Centre, Shah Alam.

#sumberyahoo#

Monday, March 3, 2014

Kegunaan Doily Paper

Mesti ada yang nak tahu macam mana nak guna doily paper ni kan atau PAPER DOYLEYS..apa-apa jelah..hahaha..ok..check it out..kepada yang mungkin tengah mencari IDEA..(^_^)

Kad Jemputan

Interesting, maybe doorgift

Kad Jemputan

Paper bag untuk doorgift



Nice je kan, simple...sesuai sangat untuk doorgift





Okey..hope korang ada idea untuk create something kan...kalau ada yang berminat nak order paper doyleys ni bleh wassap Hana 0199272243 ok..or maybe Hana akan upload lagi beberapa kreativiti lain yang Hana buat sendiri. Tunggu yer..(^_^)

My Try, DIY



Kalau jenis tangan tak leh duk diam memang akan jadi macam-macam..hahaha..




Bunga-bunga kat atas tu, time tengah bosan malam2 tak bleh tido jadilah ia..Masa tu tengah pregnant and hubby duty, so..tido pon lambat



Antara hantaran yang Hana buat sendiri, bunga ros tu buat sendiri..ini hantaran masa bertunang.